Õigeaegne hooldus aitab autot paremini korras hoida, vältida ootamatuid rikkeid ja pikendada sõiduki eluiga. Hooldusajalugu on dokument, mis sisaldab teavet sõiduki eelnevate hoolduste ja remontide kohta. See peaks olema võimalikult täpne ja üksikasjalik, et sõiduki omanik ja autoteenindus saaksid aru, millised tööd on juba tehtud ja millised vajavad veel tegemist.
Hooldusajalugu on tähtis omanikule, töökojale ja tulevasele ostjale
Sõiduki omaniku jaoks on hooldusajalugu vajalik, et tagada auto pikaajaline töökindlus ja säilitada selle väärtus. See annab ülevaate läbitud hooldustest ning auto seisukorrast.
Töökoda vajab informatsiooni varasemate tööde kohta, et tulevaseid tegevusi paremini planeerida. Kui töökoda teab, millal viimati näiteks mootoriõli või kütusefiltrit vahetati, osatakse soovitada, millal neid järgmine kord peaks vahetama. Kui kliendil tekib küsimusi varasemate tööde kohta, leiab hooldusajalugu omav töökoda vajaliku info kiiresti.
Potentsiaalne ostja tahab veenduda, et auto on korralikult hooldatud ja hästi hoitud. Selgelt dokumenteeritud hooldusajalugu mõjutab positiivselt auto müügihinda ja müügiedu.
Hooldusajalugu aitab vältida arusaamatusi
Korraliku hooldusajaloo pidamine aitab vältida tarbetuid vaidlusi ja kulukaid vigu. Näiteks ühel päeval tuli ärritunud klient töökotta, et pool aastat tagasi vahetatud rattalaager teeb jälle häält. Töökojas vaadati kiirelt tööde ajalugu ja avastati, et eelmine kord oli mure hoopis teise laagriga. Klient mäletas valesti ja vabandas oma eksimuse pärast. Tegelik olukord selgus kiiresti ja klient lahkus rahulolevalt. See näitab, kui oluline on tehtud tööde korrektne dokumenteerimine, et vältida erimeelsusi.
Põhjalik hooldusajalugu sisaldab palju informatsiooni
- Sõiduki andmed – registreerimismärk, mark ja mudel, aasta, mootor jne.
- Kuupäev ja läbisõit – millal autot teenindati ja mis oli sel hetkel läbisõit.
- Tehtud tööd – kõik läbitud hooldused ja teostatud remondid.
- Paigaldatud varuosad – näiteks millist tüüpi õli kasutati, millise tootja piduriklotsid paigaldati, kas rattalaager vahetati paremal või vasakul jne.
- Märkused – hoolduse käigus leitud vead, mis vajavad tähelepanu.
- Soovitused – töökoja ettepanekud, mis aitavad autot tulevikus paremini hooldada.
- Raportid ja failid – pakkumised, töölehed, diagnostika või sillastendi väljatrükid, pildid jne.
Hooldusajaloo eest vastutab peamiselt auto omanik
Korrektse hooldusajaloo pidamise eest vastutab peamiselt auto omanik. See on tema huvides, et auto oleks regulaarselt hooldatud vastavalt tootja ettekirjutustele ja soovitustele.
Autoesindustel ja volitatud töökodadel on samuti huvi tagada täpne ja täielik hooldusajaloo säilitamine sõidukite kohta, mida nad teenindavad. See on oluline nii auto omaniku kui teeninduse jaoks, sest see aitab dokumenteerida sõiduki ajalugu, mis mõjutab viimase väärtust ja garantii katvust.
Hooldusajaloo haldamisel on abiks töökoja tarkvara
Tänapäevased autoteenindused peavad haldama suurt hulka sõidukite andmeid. Spetsiaalne autotöökoja haldustarkvara pakub lihtsat ja mugavat viisi hooldusajaloo hoidmiseks ning haldamiseks. See võimaldab teenindusmeeskonnal jälgida tehtud töid, töödelda andmeid ja teha vajalikke hooldus- ning remondiplaane. Eriti ägedad on lahendused, mis suudavad ise lähenevate hoolduste kohta teavitusi saata. See on töökoja jaoks muretu lisamüük ja kliendi jaoks üks asi vähem meeles pidada. Tarkvara abil saavad teenindused kiirelt ning tõhusalt reageerida klientide päringutele, teha soovitusi hoolduste ja tööde osas ning parandada teeninduse üldist kvaliteeti.